MURMURIS I CRITS

/>


MURMURIS I CRITS.




Per no intentar tan sols escapar d'aquesta voràgine estic en l'intent de trobar una sortida. Una sortida possible que em permeti tan sols eludir tants successos que en veritat l'únic que mostren és un escenari patètic, fora de focus, d'una tristesa immensa, potser de derrota, i sense esperances d'un futur que he de merèixer.


El primer intent de lluir amb brillantor m'ho frustra la Secretaria d'Estat nord-americà Hillary Clinton en referir el dia tarda en una xerrada que el meu país està més a prop del que passava a Colòmbia fa 20 anys. Sovint exploten carros bombes, es assassina a dojo, i no hi ha respecte pels drets humans. A mi encara no em assassinen. És veritat que algunes vegades voldria alba mort. Anar a dormir a les nits del son i caure fins on es pugui. Dormir en profunditat i no despertar mai com el gos de carrer que deia Alberto Cortez.


Els pèls del braç s'ericen en saber que Mèxic està exportant els models de violència a altres llocs del món. A Hondures un grup d'assassins penetrar a una sabateria i va matar a trets 17 persones humanes. Posteriorment, endinsat en el tema de les bales, passa que l'exèrcit nacional li dispara a un vehicle que diuen no es va aturar a les seves ordres. En aquest acte de nerviosisme queden morts un papa i un fill de 15 anys.


De la mateixa sort, en una localitat de San Luis Potosí anomenada Tarongers, entren a l'oficina del president municipal Alexander López un grup de decidits i sense més li disparen al regidor i mor en automàtic assegut al seu sofà de manaire.



D'altra banda li agraeixo a qui li pogués correspondre que la matinada de fa estona la policia federal va detenir a Ciutat Netzahualcóyotl a més de 15 segrestadors. Ja estan guardats per respir del ciutadà comú. Vaig veure les seves cares pels mitjans, belles persones, dames tèrboles, joves perduts, sense escola, molt rancor ...

Em diuen els que informen i repeteixen com lloros que ja van trobar la solució perquè els milers i milers de nois que no fan ni puta mare, donar-los el sí si si ... .. Que geni té el rector de la Universitat ... Va trobar el fil negre. Si, educació, si el dret a menjar, sí, al benestar en les famílies, sí a la feina, sí a la cultura. Aquest sí no l'hi van donar al noi que va matar els seus dos nens perquè es va disculpar per no tenir què donar-los de menjar. Ara aquest Nini, li acaben de donar cent anys de pena carcerària. És a dir, ell és el resultat d'aquest sistema que només oprimeix. I res dóna.



Em diuen també que el govern de la ciutat de Mèxic, va presentar un manual per combatre l'abús. Han d'usar aquest exemplar en ells mateixos. Que es presenten amb la cara de justiciers socials i no són més que depredadors, abusius i que agraden de desposseir els ciutadans de les seves pertinences.



Per oblidar la caca que priva ara per ara, intent sacsejar l'excrement de la política mexicana i abans que intentin cojerme amb més impostos o que em elevin el preu dels aliments, intento buscar el somni llarg:


Em trobo de peu amb la sang calenta i descobreixo una multitud que primer parla quedar, després brama i alça els braços emeten uns no, no no, llargs,. Ells diuen que ja no estan disposats a ser esclaus que només es la viuen treballant i no veuen resultat de benestar. Els seus rebosts estan magres, es troben amb les butxaques trencats, fan servir les mateixes robes dels 80, i segueixen ingerint només carbohidrats i cap proteïna. Mentre altres, els que tenen el privilegi d'ordenar, els pots veure rosats de cara i cul, fent servir els seus ditets en els seus aparells nous, es la passen parlant pendejos després pendejos. I cap resultat.



De sobte per una escalinata d'un Palau de Belles Arts estrany, apareix la cara i la figura d'un president molt semblant a la cara d'un dictador que es deia Alfredo Videla. Té un rostre llarg, dur i una mirada esgarrifosa. Mira al grup de descontents i amb un sol gest, ordena se'ls reprimeixi amb aquestes mànegues que llancen dolls d'aigua intensa i que estan en la ment d'Arrasate per abatre el descontentament dels ciutadans que ells anomenen entremaliats.



L'únic que assoliment veure és el resultat de polítiques públiques que no li serveixen a les persones i sí als diners, al servil i l'empresari de vestit blau.


Per acabar, et puc dir que em trobo estirat en un llit d'onze metres de llarg. Em trobo estès i ficat en una manta verda aigua. El llit està col.locada en posició cap amunt, el que em salva de caure és que no m'he retallat les ungles i em subjecte com puc. A l'extrem de dalt dorm un gat. El dic sense pretendre despertar. El gat em escolta i s'arrossega cap avall utilitzant les seves potes del darrere fins a arribar a la meva si. El volum i el tracte com si fos una persona. El gat emet un rom rom i se sent protegit. Jo, despert i em vaig assabentant novament l'horror d'aquesta república ... ..


Original d'Alfredo Arrieta
Per elpueblodetierra.
Nec spe, nec metu
9 setembre 2010.
Mèxic.

Comentarios

Entradas populares de este blog

LA BRUJA - Letra