TORNARAN ELS DIES.



TORNARAN ELS DIES.



"Avui sóc feliç perquè el teu amor ha tornat a mi a rescatar de les meves penes. / I sóc feliç perquè al tenir-te al meu costat ha acabat aquesta condemna. /
I tornaran tornaran tornaran els dies, / que jo somreia perquè tu ja eres meva i el món dels dos ... /



Ara que no vaig tenir cap somni, ni tampoc vaig tenir l'oportunitat d'escapar d'aquesta punxe realitat, em vinc a assabentar per mitjà d'un correu que ha mort Sandro de América.


Llavors vaig a aprofitar sent que és la segona ocasió en menys d'un mes que em refereixo a aquest intèrpret de l'Argentina.

Vaig començar a fumar cert dia de l'any 68. Va arribar Ferran amb uns cigars que venien en tendajones i que es podien comprar amb cinquanta centaus. Ens tanquem en un quart i en l'àmbit dels mers mascles i amb onze i tretze anys respectivament vam començar a fumar.


Primer encenem un Verderola i el més hàbil li trec fum del cigar. Jo a la meva inexperiència no sabia res de com es fumava i em vaig empassar tot el fum. Els estralls van ser evidents. Primer em vaig posar pàl lid i groc, després em va entrar un fàstic i vaig sortir a vomitar. Hauria preferit un xocolata o una paleta de llimona. Ferran en descobrir que jo no aguantava res es va retirar de l'habitació i jo vaig quedar marejat i perdut de mi.


Quan em trobava a la secundària, això de la fumada em venia guang. Comprava uns cigarrets que es deien Baronet. Eren els 70 i tots els nois sabíem fumar.
Per a mil novecientos setanta-dos, recordo que li encarregava paquets al senyor elevadorista a qui li deien El Charro i treballava a El Palau de Belles Arts,. l s'anava cada any a Anglaterra i em portava els meus Alfred Donhill. Quan es presentava l'oportunitat de fumar, els donava als altres els cigarrets corrents i jo em xiulava els bons. Quan vaig arribar a la preparatòria ja em fumava fins als diaris. Em acabava tota la dotació que tenia i acabava comprant purs. Quan descobrien que ara fumava purs i em demanaven els deia que portava purs de Campeche i de Orizaba. Perquè els de Campeche no fan fum; fan llet. I els de Orizaba no fan fum; fan bava. Ja ja ja.



Eren tan fumador que la meva dosi de fum sempre arribava a la meta de seixanta cigarretes per dia. Els meus dits estaven grocs i no m'importava, Jo els deia que no era possible que un conversador no tingués una cigarreta entre els seus dits. Això no era possible. Després d'un bon tac, un bon tabac ...


Certa vegada em trobava al Cinema Jalisco aquell que al pas del temps es va convertir en una Església rara que controlen uns brasilers i que segons escolti quan et vols anar al cel has de donar més diners si no doncs estàs fotut i et quedes a l'avern .


Estava jo en aquest cinema veient una pel lícula que segons recordo es deia Sandro de pel lícula, on el cantant es movia a plaer i les noies cridaven com si es trobessin posseïdes per aquest home gitano.


Va arribar un moment que quan es trobava a mitges la peli vaig començar a sentir com si em faltés l'aire. He d'aclarir que no era per els efectes del que es projectava sinó que en veritat em faltava l'aire. Vaig sortir precipitadament del cinema i vaig començar a caminar amb el propòsit de trobar un doctor que em revisés.
A la cantonada d'herois de 1810, vaig veure un anunci que deia Parts sense dolor. No ho vaig pensar més i encara que jo no estava embarassat entre al lloc. Una recepcionista que es trobava atenent a les persones em va mirar i jo amb cara de em moro li vaig dir que necessitava veure el doctor. Em va respondre que el metge es trobava atenent a una pacient. Sense importar res, vaig buscar la porta del consultori i vaig entrar per trobar-me que el doctor li untava una senyora una mena de gelatina a la panxa. Li vaig dir que no podia respirar i fins va pegar un bot. Es va girar per dir-li a la dona que sortís un moment en el que procedia a revisar.
Va buscar un llum i em va la llum sobre les pupil. Em va preguntar si jo ingeria algun tipus de droga. Li vaig respondre que no. Que només fumava cigarrets. Em va mirar i va tornar a preguntar quants em fumava diàriament?.


Perquè no es sentissin molts vaig pensar i li vaig dir que només tres paquets. Aquests són seixanta cigarretes per dia. Alguna cosa més?. Sí, 15 Cocacola cada 24 hores i com a vint taxes de cafè del Do Brasil.


Caballero ... .. Em va dir. Porta vostè les pupil dilatades. Com si s'hagués injectat alguna droga.


Llavors es va asseure i va començar a escriure una recepta on em deia que havia de prendre unes pastilles i no sé que altra cosa.

També em va demanar li portés un estudi del tòrax. Per veure si jo no tenia tuberculosi. Li vaig contestar que tenia una radiografia recent, com de tres mesos enrere. Em va dir que per descartar algun problema la necessitava recent.
Llavors vaig anar a treure'm els estudis i en tornar novament al consultori. Les sac del seu sobre grandote i les va anar a posar en un quadre que va emetre llum blanca.

El doctor em va dir que no em demanava que deixés de cop els cigars, sí que em fos moderant. Si avui em fumava seixanta, doncs demà fumés cinquanta-nou i així successivament ...


Primer vaig dir que em resultaria molt difícil fer això. Així que vaig anar a comprar uns dolços d'anís que li agradava molt a la meva àvia. Després vaig comprendre que si no moria de càncers o efisemar moriria de diabetis per tanta cliqueu sucre. Així que els vaig deixar també.


Un cop a casa meva de Tacubaya. Em fumé tots els que tenia en el meu guardat. Quan vaig comprendre que només em quedava un. El encendre i amb plaer vaig començar a fumar: "Pobret meu cigar, un dia t'han de culpar / Quan el cor cansat se li dormi seva compas ... I al llarg de la vida fumar, fumar i pensar / Somnis perduts en fum / I eren fum res més ....


Després d'aquest últim cigarro no vaig tornar a encendre un més. Els meus anys de fumador van quedar enrere fa més de 25 anys. He de dir que si vaig deixar la fumar no va ser perquè el cigar i el seu fum no em agradés, sinó més aviat la raó va ser que no em volia morir tan jove i sense haver fornicant.


Ara em trobo que ahir va morir Don Sandro i que mai va voler o no va poder renunciar al cigar. Si jo hagués insistit en la meva niciesa, és possible que ara mateix hagués acompanyat a aquest cantant o també estigués en aquesta última etapa. El que sí els puc dir és que si vostè és fumador, empedreït o nó, tiri immediatament aquesta merda, no serveix per a res i enverina i mata el que pot ....


original d'Alfredo Arrieta
Per elpueblodetierra.
Nec spe, nec metu
Mèxic

Comentarios

Entradas populares de este blog

LA BRUJA - Letra