EDIFICI




EDIFICI


Em trobo en una tarda fosca, Deu Ser Perquè per allà ES POT albirar els cúmuls. El seu color Impedeix que els raigs del sol Pocs puguin filtrar i fan del Medi Ambient un lloc poc agradable.

Li dic que vingui un Gustavo en automòbil. Jo estic situat en una intersecció d'alguna carretera que va pels camins de l'Estat d'Hidalgo. És una carretera estranya com ja et vaig dir. Vaig comptant els vehicles que s'acosten i no sé en quin d'ells vindrà. A compte de Cent Deu arriba aquell flac que va ser el meu amic en els 70. Arriba en un carro de Aquells Que es deien "Valiant". És un acte blanc força cura, els taps que cobreixen les seves llantes brillen de tant que s'han polit. Em pujo i Gustavo pregunta Que a on anem. Li explico que més endavant Després d'una magueyeras Estan construint edificis i necessito un lloc per viure. L'em comenta que aquests edificis Estan molt petits i les recambres noies Tan Són la gent que hauran de dormir aturats.


Ens aturem i en un lloc proper baixem. Una dona ens indica què hem de pujar. Que ella comprarà un també. Pensant en la llunyania que Hauria de recórrer fins el lloc on em faria exploten com a dues hores d'anar i dues hores i quart de venir. Això ho dic perquè de tornada la gent surten dels seus treballs i es fa un congestió vehicular.

Pugem amb la dona i ens mostra un departament ja acabat. Descobrim que si és gran, Fins i tot les recambres que es veuen des de fora petites en entrar-hi ens sentim en amplada.


Una cosa m'agrada, Cal és impecables tota mena de banys,. En aquell lloc hi ha un mingitorio, a part, aquest m'interessa Perquè la meva bufeta no hi ha desgast de CESA. També hi ha un aparell per prendre aigua. És de graons. Per Arribar-hi has de pujar tres o quatre. Fins i tot hi ha un got APROPIAT. Pujo i em prenc un bon chisguete.


Baixem i em trobo complagut de trobar aquell lloc. A fora hi ha unes persones, se'ns acosten i ens Comencen Als seus donar punts de vista en el relacionat amb la compra o no d'aquell immoble. Jo penso adquirir-lo perquè amb el temps el meu fill viu en ell. A més sento que el meu organisme ja va donar de si i En qualsevol moment em vaig per la vall de les Calaça. A aquestes persones no els faig cas Perquè si jo hagués viscut d'Acord amb el que volen els altres ja Estaria fotut.
Gustavo es puja a la seva Valiant, em dóna la mà i se'n va.


En una segona part d'això que et conte vaig fins a la casa de la meva àvia. Hi ha una Reunió. Moltes persones que només conec a Través de la televisió. Entre totes aquestes cares hi ha una particular: Miquel Alemn es troba assegut. El miro i dirigint una el li dic un Discurs sobre la gent Barbón. Me'n recordo dels Barbone de la terra cubana. Aquells militars de la Serra Mestra, que anaven sempre espatlla amb home de camperols i obrers. Don Alemany em escolta amb atenció i segueixo amb el meu argument sobre la gent amb pèls a la cara.


Així que em vaig de aquest somni Perquè a tots els altres només els importa Tirados beure fins a quedar ...


Per allà en un carrer que es diu Antic Camí a Toluca, vaig amb un carret de supermercat. M'aturo en una fila i un senyor em diu per aquí que només entren els determinats. Ah, li dic. I com jo mai estic Determinat a res em vaig a buscar una altra entrada per arribar a qui sap on. Agafo les prenc velocitat i corbes per tal habilitat que l'anterior home em felicita i em comença a parlar sobre la crisi mexicana.


Així que li dic que si us plau ja no em parli de mancances, ni d'impostos. En els somnis tracte de tocar altres temes particulars. És que ja estic cansat de tant fill de la chingada funcionari públic. Li mostro les meves butxaques sense que cap moneda porten. Ho veu?.


Després ho deixo i em trobo amb un arbre, aquí una cara coneguda em saluda, em diu que va al gimnàs pels rumbs de Ecatepec. També em diu que li va picar un mosca a la tetilla i me la mostra. Té una inflor bastant aparatosa.
Finalment em trobo Davant d'un taulell i una altra persona que va formada em diu si intent comprar un carro. Això és el que vinc a preguntar. L'em parla de marques i de motors. La veritat a mi no m'importa. Tanco els ulls i m'allunyo sense dir més res ...
Original d'Alfredo Arrieta
Elpueblodetierra Parr.
Elpueblodeletras Parr.
Nec spe, nec metu
Estats Units Mexicans.
01 de enero de 2010

Comentarios

Entradas populares de este blog

LA BRUJA - Letra